Kina kritikovala New York Times zbog izvještaja o logorima za muslimane

18 Nov 2019

Kinesko ministarstvo vanjskih poslova kritikovalo je u ponedjeljak New York Times zbog objavljivanja dokumenata koji prikazuju interno djelovanje pekinške kampanje za privođenje više od milion muslimana u kampovima za preodgoj.

Glasnogovornik Geng Shuang optužio je New York Times da ignoriše istinske razloge i uspjeh onoga što Kina naziva kampanjom za okončanje siromaštva, separatizma i vjerskog ekstremizma. Rekao je da činjenica da u Xinjiangu nije došlo ni do jednog terorističkog napada u tri godine, otprilike otkako postoje kampovi, pokazuje ispravnost politike.

Geng je novinarima rekao na dnevnom brifingu da je članak u New York Timesu sastavljen iz više "nespretnih zakrpa" raznih izvještaja, a zasnovan na "odabranom tumačenju" dokumenata.

Geng je rekao da će Kina nastaviti "raditi dobar posao" u provođenju politika u Xinjiangu čiji je cilj širenje razvoja i prosperiteta, prenio je Associated Press.

- Kontinuirani prosperitet, stabilnost, etničko jedinstvo i društvena harmonija u Xinjiangu najsnažnija su sredstva za odbacivanje navoda određenih medija i pojedinaca - rekao je on.

Geng nije doveo u pitanje validnost dokumenata, koji između ostalog navode ključnu ulogu predsjednika i čelnika Komunističke partije Xi Jinpinga u oštrim akcijama u Xinjiangu.

Xi je citiran da upozorava da samo ekonomski razvoj neće ugasiti zahtjeve za nezavisnošću među Xinjiangovim Ujgurima i ostalim muslimanskim grupama, koje se jezički, kulturološki i religijski razlikuju od većinskog kineskog naroda Han i čine oko polovine ogromnog stanovništva regije, koja broji 25 miliona stanovnika, a izuzetno je bogata resursima.

Xi također navodi da podržava snažniju indoktrinacijsku kampanju muslimana, a smatra se da predsjednik vodi širenje mreže logora.

- Mora da postoji efikasan preodgoj i transformacija kriminalaca. Čak i nakon oslobađanja ljudi iz kampova, njihovo obrazovanje i transformacija se moraju nastaviti - rekao je on zvaničnicima u većinski ujgurskom jugu Xinjianga tokom putovanja 2014. godine.

Kina je prvo negirala postojanje logora, a zatim ih opisala kao centre za deradikalizaciju čiji je cilj pružanje karijerne preobuke kako bi se podigao životni standard i muslimani učinili manje podložnim vjerskom ekstremizmu i separatizmu.

Oni oslobođeni iz logora opisuju ih kao zatvore u kojima su uslovi teški, a kazne stroge. Kažu da su prisiljeni odustati od islama i ujgurske kulture jer im se govori da su ti aspekti njihovog života zaostali i moraju se zaklinjati na odanost Xiju i Komunističkoj partiji u onome što neki nazivaju kampanjom kulturnog genocida.

Ocijeni
(0 glasova)

RTV IZ-e "BIR" je institucija koja se bavi proizvodnjom radijskog i televizijskog programa.

Žiro račun:

RTV IZ BIR d.o.o.

141 001 000 529 1515

BBI d.d. Sarajevo